Forsinket kompensasjon etter uværet Amy
Kunder som har strømbrudd i over 12 timer sammenhengende har rett på kompensasjon. Dessverre har en feil i våre systemer gjort at flere kunder ikke har fått riktig kompensasjon. Vi er på saken for å få på plass utbetaling så raskt som mulig.
I forbindelse med uværet Amy i begynnelsen av oktober forårsaket strømbruddene en feil med klokkestillingen i noen målere. Dette førte til en følgefeil i vår avbruddslogg som ikke fanget opp alle som hadde rett på kompensasjon eller korrekt kompensasjon.
Alle lister er nå oppdatert og vi jobber med å få utbetalt manglende kompensasjonsbeløp til de rammede kundene.
Vi jobber med dette fortløpende, men det er et omfattende arbeid som vil ta noe tid. Utbetalingen legges inn som fratrekk på nettleien på fakturaen for desember eller januar.
RME har vedtatt at vi har fått utvidet fristen fra de normale 12 ukene vi har på oss til å utbetale kompensasjon. Det betyr at vi har til 28. februar på oss å utbetale manglende kompensasjonsbeløp.