Jeg har ikke fått faktura på nettleie, hvorfor det?

Sist oppdatert

Som strømkunde betaler du for strømmen til både nettselskapet og strømleverandøren. Noen får en faktura fra hver og andre får både nettleie og strøm samlet på en faktura. Uansett kan du alltid se fakturagrunnlaget for nettleien på Min side.

Grunnen til at dette blir delt opp er fordi nettselskapet og strømleverandør er to forskjellige selskaper med ulike produkter og tjenester de leverer.

Gjennomfakturering og strømleverandør

Noen strømleverandører fakturerer strøm og nettleie på samme faktura, mens andre strømleverandører ikke tilbyr dette. Dersom du bytter strømleverandør kan du derfor oppleve at du ikke får faktura fra Føie lenger, men at dette faktureres sammen med strømmen fra strømleverandøren din.

Beløp til gode

Om du har penger til gode fra netteieren vil du ikke motta eFaktura eller Avtalegiro fra banken, men du vil motta fakturagrunnlag i posten. Grunnet postgang vil du motta fakturaen noe senere enn du normalt gjør i nettbanken.

Faktura på Min side

På min side finner du oversikt over fakturaene dine. Både om du får faktura direkte fra Føie og om du betaler nettleie gjennom fakturaen til strømleverandøren.

 Status "sendt til fakturapartner" betyr at du har gjennomfakturering, og at du får faktura på både strømforbruk og nettleie fra strømleverandøren.

Status "betalt/ubetalt" betyr at du får faktura direkte fra Føie og at fakturaen skal betales til oss.